A feladat:
Működő, emberi erővel hajtott járművet készíteni épületgépészeti anyagokból.
Résztvevők:
Iskolák:
A versenyzők az előző évekhez hasonlóan az épületgépészeti szakképzéssel foglalkozó középiskolák, illetve a 3 nappali képzést is folytató felsőfokú intézmény. Idén viszont a verseny meghívásos, azaz a szponzor cégek választhatják meg a nekik kedves iskolákat.
Felkért szponzorok által meg nem hívott iskolák is szerepelhetnek a versenyen, amennyiben maguk találnak szponzort. Ugyanígy nem műanyagcső-gyártó cégek is szponzorálhatnak iskolát, indíthatnak versenyautót, amennyiben anyaggal vagy pénzzel ezt lehetővé teszik.
Cégek:
A VGF által felkért műanyagcső-gyártó cégek – logikusan ebből az anyagból lehet állékony, de mozgékony járműveket készíteni. Az adott cég biztosítja az adott iskola (egy cég – egy iskola) számára az anyagokat (ez az alapfeladat), esetlegesen technikai segítséget, például tervezésben, csőkötések igényes kivitelezésében, szükség esetén a kész jármű szállításában.
A jármű:
Az előállítandó jármű tulajdonságai:
- Egyszemélyes, emberi erővel meghajtott jármű.
- A kerekek száma minimum 3.
- Befoglaló méretek: max. 2 m (hosszúság) x 1,2 méter (szélesség) x 1,3 m (magasság).
- Meghajtás módja: szabadon választott (pedál, kézi meghajtás stb.).
- A jármű vázát (testét) teljes egészében a szponzor cég csőanyagából kell megépíteni. Ezen részeket lefesteni tilos.
- Felhasználható egyéb anyagok: kerekek, valamint merevítő és áttételeket, kormányzást, meghajtást szolgáló anyagok.
- Az anyagmennyiség nincs meghatározva, ez az iskola és a szponzorcég közös döntésén múlik.
- A jármű versenye(ke)n fog részt venni, ezért három fontos tulajdonsággal kell bírnia: szilárdság, gyorsaság és dizájn.
A jármű tulajdonjoga az iskoláé, a verseny után a szponzor cégnek 3, míg a szervezőnek (VGF) 1 éves használati joga van, előzetes értesítés (2 hét) alapján, évente 4 alkalommal, alkalmanként 4-4 napra, a cég vagy a szervező saját szállítási költségére. A Hungarothermen való részvétel ezen alkalmakon kívül esik.
Az elkészült autó (jármű) neve a szponzor cég nevéből fakad majd a kommunikációban. A járművet más gyártó cég nem, de kivitelező cég szponzorálhat anyaggal, pénzzel, szállítással stb. A járművön, illetve a sofőrökön szponzori feliratok, matricák elhelyezhetők: a főszponzor részéről 2 db max. 50×50 cm-es a járművön, és 1 db 20×10 cm-es a sofőr ruházatán; minden kivitelező szponzor részéről 1 db max. 30×30 cm-es a járművön, illetve 1 db max 15×10 cím-es a sofőr ruházatán, a főszponzor által jóváhagyott helyen.
A mellékletben szerepel egy mintakép a tavalyi versenyről, amely egy hasonló járművet mutat, illetve egy anyaglista ugyanerre a járműre. (Megjegyzés: A mintabeli jármű nagyon nagy, nagyon sok anyaggal – jelen versenyre kisebb járműveket várunk.)
https://www.facebook.com/pg/vgfszaklap/photos/?tab=album&album_id=1253926744664830
A verseny:
Az épületgépész FORMA1-es verseny első alkalommal az Épületgépészek Napján (2016. december 2.), másodszor pedig a Hungarothermen kerül megrendezésre 2017. április 5-8, és a következő szakaszokból áll:
- szakasz: Kiállítás a BME főépületében – szépségverseny, azaz a jármű tervezésének, precíz kivitelezésének, megjelenésének megmérettetése.
- szakasz: Időmérő
- szakasz: Rajtrácsos verseny, Forma 1-es körítéssel, a BME sétányain. Le Mans-i minta, azaz 3-5 fős csapatok lesznek egy-egy autóhoz az adott iskolából, 1-2 körönként sofőrcsere történik kerékcsere helyett, váltójelleggel.
A VGF, mint szervező feladata:
- A szponzor cégek és az iskolák megszervezése, kapcsolatuk segítése.
- A kiállítás és a verseny helyének biztosítása, megszervezése, lebonyolítása.
- Az esemény szakmai és közmédiás (képernyőképes!) kommunikációjának megszervezése.
Várom a vállalkozókedvű kollégák (és diákok) jelzését, mert szeretném, ha beneveznénk a 2. fordulóba!
További információ: MIskolczi János gyakorlatioktatás-vezetőnél