robot race

Robot Race 3.0 országos középiskolás verseny – határidő: 2019. március 04.

Robot Race 3.0 országos középiskolás verseny menete

Időpont: 2019. 03. 08. 13 óra

Helyszín: Soproni Egyetem Simonyi Károly Karának főépülete

Jelentkezési határidő: 2019. 03. 04.

robotrace3_a3_plakat_05

Jelentkezési űrlap linkje: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScVaF7LlyrsuXGBweYqO3uZGr7AFUdwLOIidz3HIDX52zBMJg/viewform

A háromfős csapatok három futamon keresztül versenyeznek az értékes nyereményekért.

Az első futam az egyetem főépületében zajlik; itt a csapatok állomásokat keresnek fel, ahol egyszerűbb feladatokat kell megoldaniuk, amelyek egy leendő mechatronikai mérnöknek nem okozhatnak nehézséget. Ezek különösebb előismereteket nem igényelnek, illetve az állomás személyzete ad egy kis segítséget – persze akkor már kevesebb pontot ér a feladat – ha úgy látja, hogy a csapat nem tud elindulni a megoldásban. A kapott pontból minden állomáson vásárolhattok egy-egy robot-alkatrészt: szenzorokat és persze a programozható téglát. A második futam a főépület körül elterülő botanikus kertben zajlik. Szorgos segítőink eldugdossák a motorokat (illetve az azt jelképező képeket), a csapatoknak pedig egy térkép segítségével kell megtalálniuk a sorszámuknak megfelelő alkatrészt.

A harmadik futam a robotprogramozásé. A robotok a LEGO NXT illetve EV3 készletéből készülnek, mindenkinek egyformán, és már megépítve várják a csapatokat. Akinek azonban nem sikerült egy alkatrészt begyűjtenie, annak azt levesszük a robotról. Mivel egy motorral nehéz lesz végrehajtani a feladatot, ezért még ezen futam elején lesz egy utolsó alkalom a megszerzett pontokból megvásárolni a hiányzó részt. A programozásra elsősorban az EV3 grafikus nyelvet ajánljuk, de a csapat használhat más programozási nyelvet is (LabVIEW, RobotC). A robot feladata egyrészt egy pályán való tájékozódás (pl. vonalkövetés, akadály észrevétele), színek felismerése és annak alapján való mozgás. A másik feladat egy kicsit „mérnökibb”: valamelyik szenzorát használva a robotnak több adatot kell gyűjtenie a külvilágról majd (utólag!) az adatokat fel is kell dolgoznia, illetve meg kell valamilyen módon jelenítenie a kijelzőn. Ezt leginkább tömbök használatával lehet megtenni, tehát ebben kellene egy kicsit elmélyedni. Javasolt irodalom: Kiss Róbert: A Mindstorms EV3 robotok programozásának alapjai (http://hdidakt.hu/wp-content/uploads/2016/01/dw_74.pdf).

A végeredmény az első futamban szerzett illetve a robotfutásra kapott pontok összege alapján alakul ki, levonva persze az alkatrészek vásárlására kiadott pontokat.

Díjak :

I. helyezettek: Sencor 3CAM 4K01W akciókamera minden csapattagnak

II. helyezettek: 808 Audio SP 260 Bluetooth hangszóró minden csapattagnak

III. helyezettek: Gembird BHP-BER-W Bluetooth stereo headset minden csapattagnak

Különdíj: GYSEV Cargo Zrt ajándékcsomag minden csapattagnak.